Serenity Bonsai’s Museum of Tarzo, Italy

Bonsai’s Museum Garden of Tarzo, ItalyBy Armando and Haina Dal Col. A Garden of Serenity and Peace. In the long quest for silentness and paradise on Earth

The raising of the human being

is just like you.
You need to take care of your Bonsai.
It takes a lot
of cares
and love.

For further informations : www.armandodalcolseiwabonsaien.com 

Advertisements

About Odile Milton

I travel through words whenever possible. Odile Milton is my signature on the web as I wanted an alter ego to indicate only my writings and works, not my personal life. Odile like the dancer in black swan, and Milton from the novel An old-fashioned girl. View all posts by Odile Milton

3 responses to “Serenity Bonsai’s Museum of Tarzo, Italy

  • Barbara

    I Bonsai sono la mia passione e mi rincresce non poter avere uno spazio tutto mio adeguato per ospitare una bella collezione di questi fantastici alberi in miniatura…però ne possiedo uno da svariati anni, almeno 15 e lo curo lo stretto necessario per il suo benessere e devo dire che è particolarmente robusto se si rispettano poche e semplici regole. Si tratta di un ficus e lo tengo in casa e molti mi chiedono se è finto tanto che è bello! Inoltre non è la solita pianta ornamentale e spesso lo immagino come starebbe all’ombra di una quercia secolare…un abbinamento perfetto!

  • armandodalcolhaina

    Barbara, questa è la filosofia del Bonsai, immaginare di immergersi nella natura facendo parte di essa, contemplandola nelle sue molteplici sfacettature.
    Armando

    • F.M

      Grazie ad entrambi per queste riflessioni. Armando, non sa quanto bene ci fa sapere che in Italia esistano Giardini come il suo. Buona Estate a Lei e a tutti i suoi cari.E Barbara, una splendida estate anche a te!

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: